PUBLICATIONS BY DR. FABIAN REINKEMEIER








REFEREED JOURNAL ARTICLES




  • Reinkemeier, F./Gnewuch, U. (2025). Overcoming Breakdowns in Customer–Chatbot Interaction: Design and Impact of Collaborative Repair Strategies. MIS Quarterly.

  • Reinkemeier, F./Gnewuch, U. (2023). Mehr Personalisierung bei Sprachassistenten nötig. kmu-magazin.

  • Reinkemeier, F./Gnewuch, U. (2022). So lässt sich mit Personalisierung das Vertrauen in den Voice Commerce stärken. internetworld.

  • Reinkemeier, F./Gnewuch, U. (2022). Voice Commerce: Mehr Personalisierung für den Sprachassistenten. e-commerce-magazin.

  • Reinkemeier, F. (2022). Chatbots: Hoher Nutzen, dem Zeitgeist aber noch voraus? Cash Magazin, vol. 2.

  • Reinkemeier, F. (2021). Chattet Ihr Bot schon mit Ihren Kundinnen und Kunden? Cmm360.

  • Reinkemeier, F./Spreer, P. (2021). Voice Commerce: An welchen Grundvoraussetzungen es noch fehlt. iBusiness.

  • Reinkemeier, F. (2021). Erfolgsentscheidende Pattern beim Chatbot. kmuRundschau.

  • Reinkemeier, F./Spreer, P./Toporowski, W. (2021). Voice Commerce: Hemmschuh Nutzervertrauen. moneytoday.ch.

  • Reinkemeier, F./Linnert, A. (2020). Die 10 Must-have Behavior Patterns für Chatbots und Sprachassistenten. elaboratum.

  • Reinkemeier, F. (2020). Chatbots und Sprachassistenten – mit intuitiver Nutzerführung zu mehr Erfolg. It-daily.net.

  • Reinkemeier, F. (2020). Drei Tipps für ein gutes Bauchgefühl bei der Chatbot-Nutzung. Internet World Business.

  • Reinkemeier, F. (2020). 3 Tipps für gute Chatbots. Cmm360.

  • Larisch, H./Reinkemeier, F. (2019). So gelingt die Einführung von KI. Cash.

  • Klein, R./Dill, F./Schulz, M./Schäfer, A./Reinkemeier, F./Hoffmann, P. (2019). Chatbots im E-Commerce. DieProduktMacher & Elaboratum.

  • Brinkmann, C./Larisch, H./Reinkemeier, F. (2019). Fünf Tipps für die Einführung von KI im Kundenservice. Vb Versicherungsbetriebe.

  • Brinkmann, C./Larisch, H./Reinkemeier, F./Opitz, P. (2019). Akzeptanz von künstlicher Intelligenz in der Finanzdienstleistungs- & Versicherungsbranche. elaboratum.

  • Brinkmann, C./Reinkemeier, F. (2018). Künstliche Intelligenz auf dem Vormarsch. Planung & Analyse Online Special Finanz- und Versicherungsdienstleister.



REFEREED CONFERENCE PROCEEDINGS




  • Reinkemeier, F./Gnewuch, U./Toporowski, W. (2022). Can Humanizing Voice Assistants Unleash the Potential of Voice Commerce? Proceedings of the 43rd International Conference on Information Systems (ICIS). Copenhagen, Denmark.

  • Reinkemeier, F./Gnewuch, U. (2022). Designing Effective Conversational Repair Strategies for Chatbots. Proceedings of the 30th European Conference on Information Systems (ECIS). Timișoara, Romania.

  • Reinkemeier, F./Gnewuch, U. (2022). Match or Mismatch? How Matching Personality and Gender between Voice Assistants and Users Affects Trust in Voice Commerce. Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences. Virtual.

  • Reinkemeier, F./Spreer, P./Toporowski, W. (2021). Voice Assistants in Voice Commerce: The Impact of Social Cues on Trust and Satisfaction. In: Ahlemann F./Schütte R./Stieglitz S. (eds). Innovation Through Information Systems. WI 2021. Lecture Notes in Information Systems and Organisation, vol 47. Springer, Cham.

  • Reinkemeier, F./Toporowski, W./Gutknecht, K. (2021). Voice Apps in Voice Commerce: How Anthropomorphic Design Can Influence Users’ Perceptions and Behavioral Intentions. Proceedings of the 50th EMAC Conference. Madrid, Spain.

  • Reinkemeier, F./Spreer, P./Toporowski, W. (2021). Conversational Agents im Voice Commerce: Der Einfluss von sozialen Reizen auf Vertrauen und Zufriedenheit. Proceedings of the 16th International Conference on Wirtschaftsinformatik. Duisburg-Essen, Germany.

  • Reinkemeier, F./Spreer, P. (2021). Design von Sprachassistenten im Voice Commerce: Der Einfluss von sozialen Gestaltungselementen auf Wahrnehmung und Nutzungsbereitschaft. Workshop of the 16th International Conference on Wirtschaftsinformatik. Duisburg-Essen, Germany.

  • Reinkemeier, F./Toporowski, W. (2021). Voice Apps in Voice Commerce: the Impact of Humanness on Parasocial Interaction and Relationship Quality. AMA Winter Academic Conference. Virtual.



SELECTED CONTRIBUTIONS














Porträtfoto von Dr. Fabian Reinkemeier. He wears a black shirt.


Contact



Chair of Marketing and Retail Management

Dr. Fabian Reinkemeier

Georg-August-Universität Göttingen

Platz der Göttinger Sieben 3

(Oeconomicum)

37073 Göttingen

Germany


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